Thursday, October 9, 2008

Malam bahasa: The Selected?

Sebenarnya at the end, ada 8 kumpulan semuanya utk dipilih.

Nama kumpulan:
---------------------------------------------
Melewar Clan (Mohamad Asyraf)
Kump. Gaban (Shahril Effendi)
All for One (Nurul Farehah)
Kiseki (Lee Te Hsiang)
Tokyo Boyz (Mohd Afiq Aizudin)
Kawaii Group (Wan Nur Zawahir)
Mare-shia Jin (Mohammad Ramzui)
Fantasy (Teo Ting Fang)


Kumpulan melewar --> Lakonan mengenai pelancong Jepun yang datang ke Malaysia dan ditunjukkan tempat2 menarik

Kump. Gaban --> Lakonan lucu mengenai pelancong Malaysia yang ke Jepun, mereka kurang fasih berbahasa Jepun dan tersesat masuk ke disko haram. Sangat impressive especially the guys yg jadi wife sanggup pakai rambut palsu tuh

All for One --> Mempersembahkan lakonan yang cukup comel, budak cute yang nakkan hadiah birthday 'remote control car' tapi tak diizinkan. So make a wish upon a bamboo tree. Wish granted and the girl was happy before the car turned out of control

Kiseki --> Adapted the 'Para-para sakura' the HK movie. Ada lakonan n pertandingan tarian antara groups girls and boys..

Tokyo boyz --> Yakuza stories...mmm, lakonan ok la tapi dialognya tak fahamla... And later was informed that, waktu diorg wat translation tu, kanji banyak sgt dan diorg skip all the parts yg ada kanji.. ptutla... huhu~

Kawaii group --> Came full prepared with yukata dan baju2 4 musim. Memang kawaii.

Mareshia Jin --> Lakonan tentang kesombongan askar2 Jepun di Tanah Melayu. Sebenarnya idea cukup bagus utk diketengahkan dan sangat creative, but then preparation and time is obviously lacking...

Fantasy --> I like! Well prepared dengan sakura chiru, water sprinkler jadi hujan etc etc... The best preformance, I think...


So whom am I gonna select? Pening jugak sebenarnya, which is a good sign. Since this refers to the fact that I have a lot of choices.
There were 3 groups I were going to select, but then there were limitation of number of student allowed on stages.
OK!
I think I would leave out the acting part, since acting requires a whole bunch of good actors in play, kalau setakat sorang dua jer yang can act well,memang performance tu akan turn out to be 'syok sendiri'...
Minnasan yang tak terpilih tu bukan tak bagus though, but ... since Im the one who would be watching them in the malam bahasa, thus I am the only one, among us, whom still possess the so called 'the-outsider-eyes'.

0 Whisperers:

 

-StiLL iN LoVe- Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez