Mr Z: Ni baby papa jugak kan?
Aisyah: (Snapped) No! This is Aisyah, this is no baby. That is baby. (pointing her finger at her little brother)
At the other time, she saw this scene where the cartoon characters were using carrots as the swords. So that's what she wanted to do so, and she asked for some carrots.
Mr Z: We dont have carrots anymore. But we have baby carrot. I'll give you baby carrot.
Aisyah: Haa?
Mr Z: This is baby carrot
Aisyah: Baby???!
Mr Z: Yeah, this is baby carrot.
Aisyah: Baby? Noooo. This is no baby! That is baby (again pointing out Ayyan)
And last night,
Aisyah: Mama, can I have baby carrot?
Mama: Ok.
I gave her one.She ran to her baby brother.
Aisyah: Baby, Baby~yy. This is baby's carrot.
And she tried to 'feed' him the baby carrot.. :P
Ok, so she had mistaken "baby carrot" for "baby's carrot"...
I had a pleasant surprise one day when I found out that ->
She rocked the cradle and even sang for him. Guess what, she placed her favorite "baby tiger" in his cradle for him to cuddle and managed to get him to sleep, for the first time. I am amazed. In this case, she is totally the opposite of me. Coz she took care of her brother quite well, I must say. :P
So far so good. Alhamdulillah
Hari nih dah 44 hari, yeay!!
Ayyan Fateh
Aisyah took this picture :P



6 Whisperers:
sekejapnya dh 44 hr..hihi..
kakak aisyah pandai..clever girl yeay!
1. pandai tidokan adik.. it shows how caring she is..
2. pandai snap gamba!
wah...dah hbs pntg..yeay..yeay..xtau ape yg yeay nye..hikhik..eiii..bambam nye Ayyan..skang ni dah brp kilos??
p/s:pandainye aisyah...mmm..Amni msh biase2 lg..:))
wah dah 44 hari..tapi still jaga2 la yer..mana tau silap gaya bentan ke pitam mcm sy dulu pulak kalo melasak sgt..oh ni ada satu ayat utk bykkan susu kalo nak amal, masa baca..letak tgn kat breast..mental strength pon penting utk make it possible to BF selama yg boleh :) byk kan minum susu/milo (hot choc boleh kot?), horlick..saya minum soya bean almost everyday..
Perbanyakkan susu - Al Baqarah ayat 60
Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman: 'Pukullah batu itu dengan tongkatmu'. Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air. Sungguh tiap-tiap suku telah mengetahui tempat minumnya (masing-masing) Makan dan minumlah rezeki (yang diberikan) Allah, dan janganlah kamu berkeliaran di muka bumi dengan berbuat kerusakan.
ayu,
cepat jer 44 hari. Bak kata sorang kawan, cepat jer dah sebulan, tahu2 dah nak kawen..ehehe
yus,
pandai kan amik gambar? terteleng-teleng mama tengok gambar nih, keke. Bab tidorkan adik tuh memang tak sangka juga. But I guess natural instinct sebagai kakak kut..
datin k,
ayyan last time (umur sebulan) dah 4.9kg. Ehh, when last I saw Amni, she was very brilliant indeed. Cepat faham dah boleh suruh2 padahal Aisyah waktu tuh macam baby lagi.. :P Tapi sebenarnya tak risau sangat pun, anak2 kita bijak, insya-Allah.
MQ,
it is very thoughtful of u, and useful advice as usual..Kadang2 tuh risau juga sampai bila bertahan, insya-Allah I'll try my best :)
petua-petua kawan2 bagi saya simpan dan cuba amalkan, terima kasih. Yang mana tak mampu tak dapat la nak buat..huhu
p/s: soya bean takder...saya minum milo n jus carrot jer, pastu choc milk n milk
Post a Comment